5
1.2.2018 08:50 CET

Tammikuun "Kuukauden työntekijä”: Annelie Östberg Ruotsin myynnissä

 

Annelie Östberg, joka vastaa Ruotsin myynnin kehittämisestä ja istuu Sundsvallissa, saa tammikuun ”Kuukauden työntekijä” -palkinnon. 

Miltä tuntuu saada ”Kuukauden työntekijä” -palkinto?

”Todella hauskalta. Sen saaminen tekee selväksi, että joukkuepeli voittaa pitkässä juoksussa ja on ratkaisevaa koko Tibnorille. Yksin en saa Tibnoria menestymään. Minua innostaa strategiamme, ja haluan, että kaikki taistelemme sen toteuttamiseksi."

Kysyttäessä perusteluita miksi sinä ansaitset palkinnon, asiaa perusteltiin mm. näin:

”Annelie on voima, jonka varaan laskea. Hän on utelias, pyrkii jatkuvasti eteenpäin, eikä mikään ole hänelle mahdotonta. Hänen energiansa tarttuu tiimiläisiin ja kaikkiin muihinkin. Hän ei ole pelkästään esimies, vaan aito johtaja, joka uskoo ihmisiin, joiden kanssa työskentelee. Annelie uskoo osallistavaan ja aktiiviseen johtajuuteen, ja saa tiiminsä ponnistelemaan yhteisen tavoitteen puolesta palvellen samalla Tibnorin asiakkaita hyvin.”  

Kuulostaa hienolta! Miltä tuntuu saada tällaista palautetta? 

”Se, mille sytyn ei lue työsopimuksessani. En ole syntynyt johtajaksi, vaan tiimini saa minut haluamaan hyväksi esimieheksi – sellaiseksi, joka keskittyy heidän arkiongelmiinsa ja kehitysehdotuksiinsa. Eikä kyse ole vain menestymisestä, vaan haluan myös olla se, joka kannustaa silloin kun asiat eivät mene ihan kuten ajattelimme. Tiimi tarkoittaa minulle sekä myötä- että vastoinkäymisten jakamista. Sanonkin usein, että muutosmatka alkaa peiliinkatsomisella.”

Kerro vähän itsestäsi ja urastasi Tibnorissa?

”Aloitin elokuussa 2013, ja tehtäväni oli silloin käynnistää Tibnor Direkt -toiminta Ruotsissa. Pikkuhiljaa sain lisävastuita: ensin asiakastilausten vastaanoton, sitten vaihteen ja viime vuoden lopusta asti olen vastannut myös myynnin kehittämisestä. Nautin siitä, että saan olla tiimiläisteni kanssa siellä missä tapahtuu - antaa palautetta, kuunnella, yrittää ymmärtää ja kannustaa heitä kohti uusia tavoitteita ja haasteita. En ole mikään ”asiainhoitaja”, vaan minua innostaa muutos.”  

Sinut palkittiin toisin tekemisestä ja lisäarvon tuomisesta asiakkaille – mitä se tarkoittaa juuri sinun työssäsi?

"Toisten kanssa puhuminen ja heidän tapaaminensa luo ymmärrystä eri rooleista ja niihin liittyvistä haasteista. Minulle arki on jatkuvaa normaalitilan parantamista. Teen paljon työtä sen eteen, että asiakas on toimintamme keskiössä ja saa Tibnorista parasta mahdollista palvelua. Me kaikki yhdessä ”Tibnorin tiiminä” olemme iso voima, ja minä uskon meihin ja tulevaisuuteemme.”

Lämpimät onnittelut, Annelie!