5
1.10.2018 08:27 CET

"Kuukauden työntekijä" syyskuussa: Kjell Magnusson, Ruotsi


Miltä tuntuu saada ”Kuukauden työntekijä” -palkinto?

”Totta kai imartelevalta ja yllättävältä – tulin siitä todella iloiseksi! Olen useamman kerran ajatellut ehdottaa palkinnon saajaksi muutamaa työkaveriani, jotka mielestäni ansaitsevat palkinnon. Nyt pitää laittaa se ajatus käytäntöön.”

Valinnan perustelut olivat: 
“Kjell on aina avulias ja positiivinen, ja erittäin hyvä siinä, mitä hän tekee. Todellinen helmi, josta Tibnorin tulisi olla kiitollinen. Hän kehittää jatkuvasti SAPia ja tukee aina silloin, kun meillä on SAPin kanssa ongelmia. Hän ajattelee myös aina muutosten seuraukset ja vaikutukset koko Tibnorin kannalta.”

Miltä tuntuu saada tällaista palautetta?
”Tuntuu, että se tapa tehdä töitä, jonka mukaan yritämme toimia, on kantanut hedelmää. Meillä IT:ssä on nimittäin tavoitteena työskennellä lähellä liiketoimintaa ja osallistua – positiivisella ja arvoa tuottavalla tavalla – niihin päätöksiin, joissa meidän tulee olla mukana.”

Kerro vähän työstäsi: mitä teet ja millaisista asioista vastaat?
”Työskentelen IT:ssä liiketoiminta- ja prosessikehittäjänä, lähinnä hankinnan ja talouden tukena.  Järjestelmiemme puitteissa yritän löytää uusia ratkaisuja, jotka johtava entistä tehokkaampiin prosesseihin ja työtapoihin. Aina hyvässä yhteistyössä liiketoiminnan kanssa, mikä tarkoittaa sekä pieniä että suuria muutoksia jatkuvalla syötöllä. Olen myös paljon yhteyksissä ulkopuolisiin resursseihimme.”

Mitä toisin tekeminen tarkoittaa työssäsi – mitä sellaista teet, joka vaikuttaa asiakkaisiin?
”Osallistumista ja joustavuutta erilaisten toiveiden suhteen, koskevat ne sitten lisäkehitystä tai muutospyyntöjä. Useimmat muutoksista perustuvat asiakkaidemme toiveisiin tai pyyntöihin – näitä saamme myös jakelijoiltamme, jotka ovat ihan yhtä tärkeitä!”

Keksitkö Tibnorista jonkun sellaisen asian, josta asiakkaat eivät välttämättä tiedä, mutta josta on heille hyötyä?
”Uskon, että nykyiset asiakkaamme tietävät hyvin, mitä meillä on heille tarjota. Toisaalta luulen, että ehkä meitä ei tunneta niin paljon niiden keskuudessa, jotka eivät ole asiakkaitamme – ehkä siellä olisi potentiaalia?”

 

Kjell Magnusson