Yrityskulttuuri, joka perustuu kunnioitukseen ja osallisuuteen
Henkilöstö on Tibnorin keskeinen voimavara. Yrityskulttuurimme perustuu keskinäiseen kunnioitukseen ja yhteistyöhön, mikä vahvistaa sekä sisäistä yhteistyötä että toimintaamme asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa.
Henkinen hyvinvointi on meille yhtä tärkeää kuin fyysinen terveys. Otamme sosiaalisen vastuumme vakavasti, sillä henkilöstö on organisaatiomme tärkein voimavara. Siksi vaalimme yrityskulttuuria, jossa jokainen työntekijä kokee arvostusta ja osallisuutta.
Kanssaihmisten kunnioitus on yrityskulttuurimme perusta, ja odotamme sitä kaikilta työntekijöiltämme. Tämä näkyy johdonmukaisesti toiminnassamme, niin sisäisessä yhteistyössä kuin suhteessa asiakkaisiin ja yhteistyökumppaneihin. Siinä, miten pidämme lupauksemme asiakkaille ja yhteistyökumppaneille sekä siinä, miten puhumme toisillemme ja toimimme yhdessä organisaation sisällä,” toteaa Annelie Östberg, Vice President, HR & Communications.
Osallisuus luo yhteistä kasvua
Osallisuus on keskinäisen kunnioituksen ohella Tibnorin yrityskulttuurin kulmakiviä. Tavoitteenamme on monimuotoinen organisaatio, joka on sitoutunut henkilöstöön ja heidän ammatillisen kehityksensä tukemiseen.
Mitä monimuotoisempi yritys olemme, sitä suurempi mahdollisuus meillä on kehittyä. Kun töissä voi olla oma itsensä, se vapauttaa luovuuden, tuo uusia ajattelutapoja ja vahvistaa kulttuuria, jossa avoimet keskustelut ja ideat ovat tervetulleita. Silloin uskallamme myös yhdessä haastaa nykyiset tapamme toimia, jatkaa Annelie Östberg.
Osallisuuden vahvistamiseksi sekä sen varmistamiseksi, että kaikki työntekijät tulevan kuulluksi, Tibnor toteuttaa vuosittain henkilöstökyselyn, jonka tuloksia hyödynnetään kehittämistoimenpiteissä.
Suoraselkäinen johtajuus
Tibnor on alansa markkinajohtaja, ja pidämme erittäin tärkeänä, että toimimme eettisten ohjeidemme mukaisesti – tämä on sekä liiketoimintamme että yrityskulttuurimme perusta. Johtajiltamme edellytetään selkeää sitoutumista näihin arvoihin, ja heillä on keskeinen rooli kunnioituksen ja osallisuuden edistämisessä organisaatiossa.
Johtajuus ei ole rooli. Se on kyky saada ihmiset mukaan toimintaan ja tuntemaan olonsa turvalliseksi. Kun johtajat toimivat arvojemme mukaisesti, se vahvistaa keskinäistä luottamusta organisaatiossa. Ja kun he antavat työntekijöille tilaa kehittyä omien vahvuuksiensa perusteella, se luo aitoa merkitystä ja sitoutumista,” toteaa Annelie Östberg.
Yrityskulttuurimme vahvistamiseksi ja säilyttämiseksi tulevaisuudessa korostamme rehellistä, rohkeaa ja kunnioittavaa yhteistyötä – yhdessä, joka päivä.